کانون معماری آموزش و انجام نرم افزار های معماری

آموزش و انجام کارهای تری دی مکس ، وی ری شامل رندر، نورپردازی، متریال دهی، سه بعدی سازی و ...

کانون معماری آموزش و انجام نرم افزار های معماری

آموزش و انجام کارهای تری دی مکس ، وی ری شامل رندر، نورپردازی، متریال دهی، سه بعدی سازی و ...

توضیح مختصری راجع به شبیه سازی در معماری و طراحی شهری


کاربرد تکنولوژی شبیه سازی واقعیت مجازی در صنعت ساختمان چیست؟ در واقعیت مجازی امکان ایجاد هر آنچه  در نظر دارید ساخته شود، وجود دارد (بکمک تری دی مکس، وی ری، اسکچ آپ و ...)  و این یعنی مشاهده پروژه قبل از ساخت. طراحان و کارفرمایان می توانند مشتریان خود را به آینده برده و به آنها اجازه دهند در پروژه هایی که هنوز انجام نشده اند قدم بزنند. با توجه به اینکه در واقعیت مجازی میتوان نمونه قبل از ساخت را در واقعی ترین شکل ممکن از جهت ابعاد و متریالهای مورد استفاده مشاهده نمود، میتوان از آن در این موارد استفاده کرد:

-          ساخت پروژه به صورت سه بعدی بطوریکه امکان حرکت آزادانه را در پروژه همانند یک بازی کامپیوتری به کاربر داده و میتوان محیط پیرامون را در هر زاویه ای مثل حالت واقعی مشاهده و آن را بررسی و بازدید نمود.

-          تهیه کاتالوگی کارآمد و گویا جهت معرفی کامل پروژه به نحوی که افراد بیشتری بدون نیاز به حضور در محل بتوانند از مکان مورد نظر بازدید کنند.

-          خلق نمونه ای قبل از ساخت جهت فروش و پیش فروش بهتر.

-          حرکت در محیط جهت بررسی ابعاد و متریالها برای مقایسه و انتخاب بهترین گزینه ها و رفع مشکلات طراحی.

-          ارائه نمونه ای جامع قبل از ساخت جهت بررسی ایده ها و طرح های جدید قبل از اجرا با امکان ایجاد محیط تعاملی

-          استفاده از پروژه واقعیت مجازی جهت تولید انیمیشن های سه بعدی با کیفیت بسیار زیاد.

در واقعیت مجازی شما میتوانید با محیط تعامل داشته باشید، بعنوان مثال از یک منو و از بین نمونه های مختلفی از کاغذ دیواری، مدل دلخواه خود را انتخاب نموده و اجرای آن را بطور زنده در محیط ببینید و یا از بین مدلهای مختلف پارکت محیط را با پارکت مورد نظر خود ببینید و مقایسه کنید. همچنین میتوان اشیا و المانهای موجود در صحنه را جابجا کرده و به ترکیب دلخواه رسید.

این نمونه طراحی های داخلی رندر شده را الگوی کار خود قرار دهید

سعی کنید برای رندر و ارایه بهتر پروژه های خود نمونه هایی مناسب را الگوی کار خود قرار دهید. بعنوان مثال عکس های زیر که توسط تری دی مکس رندر شده اند.